Az első magashegyi túrád – 6. rész – Étkezés

by: Laca

Category: , ,

Az étkezés fontos kérdés a magashegyi túrákon, hiszen ha tudod, hogy mikor, mennyit és mit egyél, könnyedén fokozható a teljesítményed.


Az alábbi videóban, a magashegyi étkezés alapelveiről beszélünk:




Tippek a magashegyi étkezéshez:

Magashegyi környezetben, egy kiadós túra után nem biztos, hogy ugyanazt kívánod, mint tengerszinten. Érdemes tehát a bemelegítő túrákon figyelni és felírni, hogy mi esik jól, mi az, ami “csúszik”.

A kedvenc ételeid jelentős része valószínűleg nem áll rendelkezésre és nem is tudod magaddal vinni. Mindenképpen előzetesen teszteld le hogyan reagálsz az energiaszeletekre, zselékre, porokra – mert kellemetlen meglepetések érhetik az érzékenyebb gyomrúakat.

Ökölszabály: “félóránként folyadék, óránként étkezés”

(Sokan szégyellik “megállítani” a csapatot egy pihenőre vagy az étkezést és az ivást egyszerűen elfelejtik, mondván, hogy nem éhesek, nem szomjasak. Ne várd meg, míg elfogy az energiád vagy megszomjazol.)

Túra közben nem érdemes hosszabb pihenőket tartani, inkább csak néhány percre, egy szusszanásra áll meg a csapat, így napközben ezekre a rövid megállókra korlátozódik az étkezés. (A csúcson általában hosszabban megáll a csapat, de nagy piknikre itt se számíts.)


Rocky Mountain