Karakorum Highway – és a Selyemút legdrámaibb szépségű magashegyi szakasza

by: Túravezető

Category: , , ,

Gőgös Norbi túravezetőnkkel, a váratlan sikert arató Alaszka körút (már 2015-ös időpontot kellett hirdetnünk) és a Spitzbergák-Északi-sarkkör (végül egy szabad hely maradt áprilisra) után sem tettük le a lantot, hanem egy új útvonalat “rajzoltunk” az iroda falán csüngő térképre – ezzel is bővítve a világ távoli szegleteit bejáró, de a hegymászást, kemény fizikai megerőltetést szigorúan mellőző “egyre csinosabb” utak listáját.

Karakorum-Highway Karakorum-Highway és a Mustagh Ata – 7546 m

Célunk, hogy bejárjuk a Kínát a Közel-Kelet karavánközpontjaival összekötő Selyemút legdrámaibb szépségű magashegyi szakaszát, mely a Tien-san és a Pamír gerincein vezetett át – összekötve a keleti és nyugati civilizációkat. Utunk, ezen az évezredes zarándokúton, Kirgizisztán hegyein keresztül vezet a kínai Kasgár-ba, a Takla-Makán sivatag peremére. Kasgárból, Földünk legmagasabban haladó nemzetközi főútján a Karakoram Higway-en jutunk el a Pamír 7000-es csúcsai “alá”.

Kirgíz szállodasor Kirgíz “szállodasor”

Felváltva alszunk, Kirgízia nomádjainak jurtáiban és a Selyemút híres oázisvárosainak hoteljeiben, miközben szomjunkat friss kumisszal csillapítjuk. Az évszázados kulturális emlékeket híres magyar (és nem magyar) keletkutatók expedícióinak történetei elevenítik meg, Norbi sajátos előadásában, így biztos lehetsz abban, hogy a feldolgozhatatlan mennyiségű fotó és élmény mellett a történelmi tudásod is bővülni fog. Aki attól tart, hogy buszos történelem óráráról van szó – annak az olyan természeti látványosságok mint a Mustagh Ata (7546 m), a Lenin-csúcs (7134 m), Iszik-kul és a Szong-köl tavak panorámája és az alábbi képek hozhatnak megnyugvást. Egyébiránt a túra programját és a szaftos részleteket itt találod.

Fotók: Péczely Lajos, Gőgös Norbert

Egy hozzászólás a(z) “Karakorum Highway – és a Selyemút legdrámaibb szépségű magashegyi szakasza” bejegyzéshez

1. A fotón látható helyszínek egy részén jártam én is, azóta is visszavágyok… Életem első magashegyi élménye a Tien-sanban ért, Karakol mellett másztunk hegyet az Arashan völgy felé. Azóta is visszavágyok. Annyi, hogy mi ősszel voltunk, úgyhogy az amúgy is furán felújított Burana torony a kiégett, túllegeltetett síkon még ennyire se volt impozáns :)